O soluţie practică pentru îndeplinirea obiectivului zero deşeuri în sectorul de retail

Zi de zi, consumatorii devin mai conştienţi de deşeurile pe care le produc. Deşi oceanele sunt pline de plastic şi vieţuitoarele sunt afectate, ambalajele de unică folosinţă sunt încă folosite pe scară largă în întreaga lume, în domeniul bunurilor de consum cu mişcare rapidă.

Circa 1/3 din alimentele produse la nivel global se pierd sau sunt aruncate. Ambalajele şi recipientele, în special cele de hârtie, carton şi plastic sunt principala sursă de deşeuri în sectorul de retail.

În acest context, companiile din retail se confruntă cu mai multe probleme. În primul rând, managementul deşeurilor este costisitor şi poate avea un impact negativ asupra profitului vizat de companie. În al doilea rând, clienţii apreciază din ce în ce mai mult magazinele ecologice, mai ales în domeniul alimentar, unde îşi cheltuiesc cea mai mare parte a bugetului zilnic.

Astfel, în ultimii 4-5 ani, companiile din lanţul de retail au căutat modalităţi sustenabile de management al deşeurilor.

Acestea s-au coagulat la nivel global sub forma iniţiativei Zero Deşeuri.

Pe drumul către Zero Deşeuri în activitatea de retail

Iniţiativa Zero Deşeuri ia o amploare din ce în ce mai mare la nivel mondial, reprezentând deja obiectivul unui program extins al Uniunii Europene.

În România, primii paşi către atingerea acestui obiectiv s-au realizat în 2018 prin adoptarea unui nou pachet de legi cu impact asupra sectorului de retail. Conform legislaţiei, companiile au obligaţia să treacă la modelul de afaceri „pay-as-you-throw” (taxă diferenţiată în funcţie de cantitatea de deşeuri). Totuşi, aceasta este o măsură insuficientă în contextul mai larg al poluării globale.

La nivel mondial, anumite organizaţii din sectorul bunurilor de consum cu mişcare rapidă încearcă să susţină iniţiativa Zero Deşeuri prin soluţii de reciclare sau prin producerea de materiale ecologice. În acest scop, sunt necesare investiţii pe termen lung în noi linii de producţie, precum şi în modificarea întregului lanţ de distribuţie.

O modalitate mai rapidă prin care magazinele alimentare se pot implica în atingerea obiectivului Zero Deşeuri este încurajarea noilor obiceiuri de consum. Printre instrumentele care pot fi utilizate se numără adoptarea de inovaţii tehnologice precum cântarele inteligente şi introducerea de noi programe de cumpărare.

Retailerii de succes se adaptează la cerinţele clienţilor

Lanţurile de supermarketuri se străduiesc deja să se înscrie în trendul „fără plastic”. Pentru a răspunde cerinţelor pieţei, Avery Berkel a dezvoltat cântarele inteligente Zero Waste şi Bring Your Own Container.

Bazată pe o tradiţie de 200 de ani în inovaţii, noua gamă de cântare este concepută să vă ajute să reduceţi şi să eliminaţi deşeurile provenite din ambalaje şi risipa de alimente.

Cu un design futurist şi compact, seria de cântare XTi de la Avery Berkel ajută retailerii să îmbunătăţească conştientizarea problemelor ecologice, precum şi să îşi atingă obiectivele în materie de responsabilitate socială a întreprinderii.

Cântarele inteligente XTi au fost dezvoltate cu sprijinul Biocoop, retailer francez cu acoperire naţională, precum şi pe baza informaţiilor furnizate de retaileri mai mici din Europa.

Clienţii determină tara recipientelor proprii, iar cântarul imprimă o etichetă corespunzând greutăţii recipientului gol.

În supermarketuri, articolele cel mai des cumpărate pretabile programului Zero Deşeuri sunt fructele cu coajă lemnoasă, cerealele, pastele, orezul, condimentele, fructele deshidratate, uleiul de măsline şi produsele de curăţat.

Cântarul inteligent determină cu exactitate greutatea recipientelor pline, apoi, pe baza tarei determinate anterior, imprimă eticheta cu preţul final.

Tehnologiile de cântărire Zero Waste şi Bring Your Own Container de la Avery Berkel cuprind, în prezent, trei modele de cântare.

Cântarele XTi100 / XTi101 monobloc, se pot utiliza în sistem de autoservire, au un display de 10,1″, nu sunt prevăzute cu un al doilea ecran în partea din spate, fiind soluţia ideală pentru locurile unde nu există suficient spaţiu pe verticală. Modelul XTi300 dispune de un ecran mare de 18″ pentru utilizarea mai simplă şi mai rapidă de către clienţi.

Toate cele trei modele includ o imprimantă de etichete încorporată, cu opţiune linerless şi au o capacitate de 15 kg AVR.

Sunteţi gata să vă alăturaţi iniţiativei Zero Deşeuri?

Pentru cumpărători, cântarele inteligente şi recipientele reutilizabile reprezentă soluţii etice de reducere a deşeurilor şi control al cumpărăturilor. De asemenea, acestea promovează utilizarea mai conştientă a ambalajelor şi recipientelor de plastic de unică folosinţă.

Din punct de vedere comercial, retailerii ecologişti sunt în topul preferinţelor clienţilor, ceea ce are ca rezultat creşterea încrederii în marcă şi majorarea profitului.

Cântarele inovatoare de la Avery Berkel sunt disponibile acum în România în cadrul portofoliului de soluţii şi produse pentru retail Smart ID.

Solicitaţi specialiştilor noştri în retail mai multe informaţii despre gama de cântare Zero Waste şi Bring Your Own Container.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Caută
Newsletter