2022-11-11
București, Noiembrie 2022. Soluțiile Smart ID sunt orientate nevoilor actuale ale clienților săi, de la proiectarea, dezvoltarea și implementarea software, la soluții complexe de automatizări. Astfel, principalul furnizor autohton de tehnologie urmărește îndeaproape trendul dinamic al pieței, anticipând însă și solicitările particulare ale celor mai importanți parteneri de business. Care sunt principalele opțiuni ale marilor retaileri în contextul actual? Smart ID este compania de tehnologie care furnizează clienților săi soluții personalizate de automatizare a proceselor end-to-end, concepute pentru simplificarea modului de lucru, optimizarea costurilor și pentru creșterea productivității. Prin soluțiile special proiectate de Smart ID, ne adresăm companiilor care operează în domenii diverse, precum Retail, Logistică, Producție, Utilități și Sănătate.
Cum se modifică relația dintre retaileri și clienți?
În contextul socio-politic actual, Smart ID a analizat schimbările pe care evoluția tehnologică și traversarea crizei sanitare le-a produs în ceea ce înseamnă retail și în fiecare activitate din supply chain – relația dintre comercianți și consumatorii finali, prin dinamica așteptărilor și a comportamentului acestora. Pandemia a stimulat procesul de transformare a pieței în cadrul deciziilor de business ale comercianților: schimbări tehnologice, dotări în magazin, canale de promovare, sistem de achiziție și plată. Totodată, factorii de mediu economico-sanitar au influențat comportamentul clienților și percepția acestora despre beneficiile și încrederea pe care o acordă actualmente cumpărăturilor prin e-commerce. Practic, consumatorii se bazează tot mai mult pe device-uri inteligente pentru a căuta, a compara și ulterior a finaliza achiziția de produse și servicii.
Impactul schimbărilor din piață asupra activității retailerilor
Comerțul online se întrepătrunde tot mai mult cu cel tradițional, iar aceste modificări au la bază digitalizarea întregului lanț valoric din industria de retail. Cu ajutorul plății digitale pot fi create noi capabilități atât în retail, cât și în logistică, marketing și chiar de la bază - etapa dezvoltării de noi produse. Astfel, sunt aduse în beneficiul comercianților noi date și instrumente pentru reducerea costurilor, impulsionare a vânzărilor atât în online, cât și la raft, dar și modalități prin care să vină în sprijinul clienților, îmbunătățind experiența de cumpărare în e-commerce și în retail-ul local (magazinele, indiferent de dimensiunea acestora).
Orientarea pe utilizatorul final - zona asistată pentru Customer Experience: din ce în ce mai mult, inteligența artificială își face simțită prezența în industria de Retail (cu precădere pe Customer Journey), iar Smart ID este unul din promotorii săi. Se resimte tot mai mult importanța confortului pentru client, inclusiv in zona de livrare, beneficiind de mobilitate prin ridicarea coletelor direct de la Smart Lockers (accesibil 24/7). Indiferent dacă vorbim despre recomandări targetate sau customizare asistată pentru personalizarea experienței, Smart ID pune la dispoziția clientului opțiuni variate care susțin suportul oferit clientului, pe baza unor soluții software inteligente, dublate de o interfață prietenoasă, ușor de utilizat: soluția NCR SelfCheckOut și Cust2Mate Smart Cart Platform.
Întărirea relației dintre client și asistentul din magazin: zona de Suport Clienți reprezintă una dintre cele mai puternice argumente care determină consumatorul să aibă o experiență de shopping cât mai plăcută și totodată să crească volumul sau valoarea coșului de cumpărături și să îi sporească loaialitatea față de brand și de centrul comercial vizitat. Cu ajutorul soluției proprii Sceptrum Retail ERP, Smart ID vine în ajutorul clienților săi: retailerul va avea obține un control sporit, în timp real, asupra activității din magazin, reușind în același timp să degreveze angajații de unele task-uri redundante. Astfel, ei vor putea oferi suport real în timpul interacțiunii cu clienții.
Digitalizarea și automatizarea activității angajaților/decizii bazate pe analiza datelor: predictabilitatea cererii, gestiunea stocurilor, comenzile către furnizori, datele colectate în magazin cu ajutorul etichetelor electronice și a soluției V:Rail by SES Imagotag. Totodată, echipamentele hardware integrate Zebra ajută la transformarea magazinelor: ET40/ET45, TC2X, TC5X, PS20, CC600 și CC6000, ce susțin o varietate largă de automatizări, de la scanare, imprimare, la inventar și promovare a ofertelor în magazin, prin "citirea" etichetelor electronice. Toate acestea devin foarte importante pentru analiza flow-ului de activitate din magazin și analiza de business, iar Smart ID vine în ajutorul retailerilor cu un ansamblu de soluții software dezvoltate intern (nucleul Sceptrum Retail ERP și modulul integrat Business Intelligence pentru interpretarea datelor colectate). Soluțiile dedicate asigură flexibilitatea serviciilor oferite de retailer, adaptabilitatea acestuia la dinamica pieței și menținerea relațiilor cu furnizorii.
Cum arată retailul viitorului?
Ne îndreptăm într-o direcție care încorporează în proporție tot mai mare noile tehnologii pentru transformarea totală a retail-ului: automatizarea activităților din magazin și din back-end, accent pe eliminarea pierderilor și reducerea costurilor, analiza datelor cu ajutorul AI și în final, orientarea către nevoile clientului (mai simplu, mai rapid, mai avantajos). Pentru că, în final, vorbim atât despre arhitectura tehnologiei și a omnichannel-ului, dar în principal despre oameni, despre așteptările și viziunea lor în ceea ce privește experiența de cumpărare.